Yellowstone - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Willian, Diana, Esmee en Daan Bast - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Willian, Diana, Esmee en Daan Bast - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Door: Willian, Diana, Esmee en Daan

Blijf op de hoogte en volg Willian, Diana, Esmee en Daan

21 Juli 2012 | Verenigde Staten, Jackson

Donderdagochtend gingen we met de huurauto het park Yellowstone in. We konden kiezen uit een rondje noord, of een rondje zuid. We kozen ervoor om eerst zuid te doen. Dat was geen verkeerde keuze. Het was er echt prachtig. We hebben daar prachtige hot springs gezien (gaten in gebergte met water erin wat aan het borrelen is en stoom afkomt). Ook waren er geisers (gaten in de berg waar alleen rook uit komt). Verder hebben we veel wilde dieren van dichtbij gezien, zoals elanden, herten, bizons, chipmunks. Vaak liepen ze gewoon op de weg en moesten we even wachten voordat we er langs konden. De kinderen vonden het prachtig om die beesten van zo dichtbij te zien. De volgende dag deden we het noordelijke rondje. Maar toen we net in de auto zaten werd Esmee niet lekker en moest ze overgeven. Half uurtje later weer en zo ging dat een paar keer door. We hebben dat rondje dus een beetje snel gedaan. Het was ook niet zo mooi als het zuidelijke rondje en we hebben ook lang niet zoveel dieren gezien. We waren toen dus weer lekker op tijd bij de camping, waar we bij het zwembad hebben gelegen en 's avonds hebben we nog een potje midgetgolf gedaan. Zaterdagochtend hebben we alles weer ingepakt en hebben we de huurauto weer teruggebracht. We zijn toen met de camper nog 1 keer het park ingegaan om er in het zuiden weer uit te gaan. Daar reed je meteen weer een ander park in ( Treton national park). Daar waren vooral mooie bergen met beetje sneeuw nog in de bergtoppen. Toen we dat park uit reden, kwamen we in een heel leuk stadje terecht (Jackson). Daar hebben we een camping gevonden aan de snake river. Daar hebben we nog heerlijk aan een strandje gezeten en gezwommen. Nu is het donker en gaan we zo naar bed. Mogen weer verder rijden richting Idaho falls.

• 22 Juli 2012 - 04:01

De Weiszjes:

Hoi lieverds, fijn dat jullie er zo van genieten. Wat een mooie natuur heb je daar. Bewaar de campingadressen maar voor ons, want volgend jaar gaan wij ook die kant op. Gelukkig is het nu in Nederland ook mooi weer aan het worden. Veel plezier daar en we proberen wel weer te skypen.
    Dikke kus pa, ma, opa en oma

• 22 Juli 2012 - 20:29

Harmesjes :

De visite is net weg want willem is weer een jaartje ouder geworden !!!Dus toen nog ff de mails gekeken en jullie bericht gelezen ...Mooie foto"s Is Esmee al weer opgeknapt ?
    veel plezier verder ....
    kusssssss