Parksville (Vancouver Island) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Willian, Diana, Esmee en Daan Bast - WaarBenJij.nu Parksville (Vancouver Island) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Willian, Diana, Esmee en Daan Bast - WaarBenJij.nu

Parksville (Vancouver Island)

Door: Diana Bast

Blijf op de hoogte en volg Willian, Diana, Esmee en Daan

23 Juli 2011 | Canada, Vancouver

Het was een perfecte camping. De kinderen hebben er genoten (dus wij ook). We hadden een super goede plek (helemaal vooraan). Zwembad was op 10 meter, speeltuin daarachter, inclusief voetbalveld. Er waren ook Nederlandse kinderen waar ze mee gespeeld hebben. Iets verderop was een riviertje (ijskoud) maar wel heel mooi. Daar konden ze lekker met hun voeten in en met de keien spelen. Maar we hebben niet alleen maar op de camping gezeten, er was in het plaatsje ook veel te doen. We zaten erg dicht bij het strand, waar de kinderen krabbetjes hebben gezocht tussen de stenen (zandstranden kennen ze hier niet). Bij het strand was echt een mega grote (water)speeltuin waar ze zich uren hebben vermaakt. En wij maar op onze ligstoelen lekker in de zon liggen lezen (zwaar hoor). We zijn ook een keer naar het plaatsje ernaast gegaan: Nanaimo (maar dat viel tegen). We hadden ons een beetje vergist in de grote van het eiland. We hadden gedacht dat we in die 4 dagen het hele eiland wel konden zien, maar van Vicoria (waar de boot aan kwam) naar Parksville (wat nog niet eens midden op het eiland ligt) was al 3 uur rijden. En als je van Parksville naar de andere kan van het eiland wilde (dus naar de westkust) was dat ook al 3 uur rijden. En omdat het weer aan de westkust een stuk minder was hebben we dat maar niet gedaan. We zijn wel een stuk naar het midden gereden, naar het plaatsje: Port Alberni. Dat was zeker de moeite waard, want onderweg kwamen we langs 2 natuurgebieden. Bij de ene kon je watervallen bekijken, bij de andere hele dikke bomen van ongeveer 800 jaar oud. De laatste avond zijn we eerst uit eten gegaan in een chique restaurant met uitzicht op zee. Daarna zijn we gaan midget golven op de beroemdste 2x 18 holes midgetgolfbaan van de wereld. Dit was echt wel heel leuk om te doen met de kinderen (vooral toen het steeds donkerder werd en alle gekleurde lichtjes aangingen. We stopten daar pas om 22:00 uur en daarna zijn we nog de bossen ingereden om te kijken of we in de nacht wel dieren zouden tegenkomen (maar helaas). We waren pas om 23:00 uur weer terug naar de camping en teoen zijn we maar gauw naar bed gegaan, want de volgende morgen moesten we er weer vroeg uit om de boot te halen van Nanaimo naar Vancouver. Dat was een erg mooie/luxe boot en na 2 uur varen waren we weer op het vaste land en stonden we om 14:00 uur weer op de volgende camping. Ook hier vermaken de kinderen zich weer uitstekend; er is een zwembad, een speeltuin en er zijn weer Nederlandse kinderen. Morgen gaan we met een open toer bus Vancouver Downtown bekijken, dus daar vertellen we de volgende keer weer over.

• 24 Juli 2011 - 05:59

De Weiszjes:

Papa heeft net een heel verhaaltje aan jullie zitten typen. Na op Reactie plaatsen te drukken, komt het er niet twee keer op maar NUL keer.

• 24 Juli 2011 - 06:16

De Weiszjes:

Hoi Lieverds
    Fijn om 's morgens beneden te komen, de computer aan te zetten en dan een reisverslag met foto's te zien van jullie. Gezellig.
    Als wij alles zo lezen hebben jullie het geweldig naar jullie zin. Lekker relaxen, lezen, terwijl de kids fijn aan het spelen zijn. Wat zijn Esmee en Daan sterk zeg, dat ze een hele boomstam op kunnen tillen. Vorig jaar konden jullie al een hele grote kei wegduwen en nu die boomstam.
    Geniet en nog heel veel plezier.
    Dikke kussen van Opa en Oma en een high five van Bikkel.

• 24 Juli 2011 - 06:58

Michelle:

Dat ziet er leuk uit!!! Wat een mooie vakantie. En jullie maar lekker zonnen daar en wij zitten hier in de regen. :-(
    Op het park kunnen lang niet alle spellen doorgaan. Met Bikkel gaat het goed, ze oren zijn ook al veel beter en hij heeft niet meer in huis geplast :-D jeeeeeeh!

xxxx
    Liefs
    Michelle

• 24 Juli 2011 - 12:29

De Snippies:

Toe maar! Jullie hebben het onwijs naar de zin zo te zien! Wat heerlijk dat er een hoop te doen is voor de kinderen en dat jullie ook zo lekker kunnen genieten. En wij hier maar in de regen vervelen. Ondanks het weer, gaat het verder prima hier. Julie doet het nog steeds goed en is flink gegroeid. Als jullie terug zijn, dan herken je haar niet meer, haha!

Groeten,
    Dennis, Marloes en Julie

• 24 Juli 2011 - 17:24

Harmesjes :

Weer een mooi verhaal Leuke dingen te doen daar allemaal!1en mooie natuur!! Die bomen zijn wel heel fraai zeg !!
    De andere foto's zijn ook leuk om te zien
    Volop genieten zo te zien!!
    Wij hier ook hoor We zijn gisteren met 38 mensen van holliday village wezen raften en dat was erg gezellig veel lol gehad en elkaar in het koude water geduwd en nat gespetterd.
    Het is hier nog steeds erg warm rond de 38 graden Ik heb al geprobeerd om wat zon naar Nederland te sturen want daar is het maar 15 graden vandaag!!
    Nou goed ereis verder We volgen jullie wel !!!
    XXXMarian en Willem

Verslag uit: Canada, Vancouver